Kontakt

Jak neztrácet čas ani nervy při propagaci své firmy

21. 10. 2019

Všichni máme k dispozici kanály, na kterých se můžeme propagovat více méně zadarmo. Máme tím na mysli vlastní webové stránky, facebook, Instagram, YouTube - či jiné sociální sítě.

Můžete také dále využívat k propagaci blog, který bude pomáhat k návštěvnosti vaší stránky. Jednou z dalších možností je sběr kontaktů a následné posílání newsletterů. Můžete také využívat affiliate programy, či se přímo spojit s někým větším - myšleno, váš článek na blogu může nasdílet někdo, kdo se tématem také zabývá, ale není vaším přímým konkurentem. Zároveň můžete poměrně za malé peníze využívat influencery, kterých za poslední dobu vyrostlo v České republice jako hub po dešti. Nezapomeňte ani na "klasické kanály" - placená reklama v podobě PPC, či sponzorované příspěvky na sociálních sítích. V tomto článku bych vám chtěli představit pár hlavních rad, když už se nějakému kanálu v propagaci věnujete, tak jak neztrácet čas ani nervy.

Mějte jednotný, jednoduchý koncept

Držte se svých pravidel, které si předem stanovíte. Jaké dvě hlavní barvy budete používat? Vykáte, tykáte svým potencionálním zákazníkům? Píšete v ich formě, nebo používáte úsloví "my"? Máte neformální komunikaci, či si zakládáte na profesionálním přístupu? Propagace vaší firmy, by měla vycházet přímo z vás a tudíš by měla být autentická. Pokud si sami zakládáte v osobním životě na perfekcionismu a profesionalitě, asi na FB nedokážete vytvořit image žoviální, firmy, která má volná pravidla a nic u ní není problém. Buďte autentičtí - vyplatí se to.Příklad z projektu Nakopni svůj marketing:

  • využíváme především oranžovou / šedou barvu
  • mluvíme, komunikujeme neformálně - je to naše přirozenost i při osobním jednání
  • na FB používáme "my" - jsme komunita marketingových expertů

Uvědomte si, proč děláte daný kanál, co je jeho účelem

Energii, kterou věnujete do daných kanálů by se vám měla vrátit, jinak nastupuje frustrace. Je potřeba si odpovědět na otázku - víte, proč daný kanál využíváte? Co na něm chcete dosáhnout? Co je účelem? Můžete podporovat segment:

  • prodej služby, produktu
  • image firmy
  • rozšíření povědomí směrem k lidem, co vás zatím neznají
  • nábor zaměstnanců

Když se podíváme detailněji například na facebook (lidé ho otevírají převážně, když prokrastinují), zde může dané strategie střídat (image, prodej, placená propagace - rozšíření povědomí o značce = více sledujících).

Můžete pobavit své sledující, vzdělávat, inspirovat (image firmy). Pokud třeba máte nový produkt, můžete ho propagovat u svých fanoušků (prodej). Zároveň můžete vytvořit bližší kontakt se svými potencionálními zákazníky - můžete v rámci svého postu dát výzvu pro fanoušky, chcete se na něco zeptat? Napište nám - a rovnou dát email, či tlačítko s FB zprávou. Nezapomeňte, že díky vaším fanouškům na stránce máte své vlastní konzumenty mediálního obsahu. Můžete svým postem pomáhat ostatním - propagovat třeba nějakou dobročinnou organizaci. Za prvé někomu můžete reálně pomoci a zároveň ukážete, že máte dobré srdce (image firmy).Příklad z projektu Nakopni svůj marketing, komunikace na FB:

  • inspirujeme ostatní na reálných marketingových příkladech z praxe
  • vzděláváme: sdílíme hodnotné články z oboru
  • prodáváme své školení - "nové termíny vypsány" či jiné služby
  • rádi pomáháme, když vidíme projekt, co se nám líbí, rádi ho zpropagujeme

Píšete blog? Super! A víte, co je jeho účelem? Vaše články by měly primárně zvyšovat návštěvnost vaší stránky, následně by návštěvník měl dospět k prodeji či objednání služby. Proto nezapomeňte na využití a zapracování klíčových výrazů, které se týkají vašeho projektu. To znamená slov, které lidé vyhledávají, když mají problém, který vy umíte vyřešit. Pokud se vám podaří napsat zajímavý, či kontroverzní článek, můžete dosáhnout organického šíření - přeposílání si linku mezi lidmi. Nezapomeňte proto, když už někdo čte váš článek, tak co se na konci má stát... Má si objednat vaši službu? Dejte mu tam tlačítko - objednej/kup. Chcete, aby četli jiný článek? Přesměrujte ho na něj. Chcete, aby vám nechal email - mějte tam výzvu i s polem kam můžou rovnou vkládat svůj email. Rada na závěr: vyhněte se při psaní blogu externím odkazům v textu - odvádíte si své čtenáře zbytečně jinam. Pokud chcete podpořit třeba své dodavatelé, dejte externí odkaz až na konec textu.Příklad z Nakopni svůj marketing, blog:

  • využíváme klíčová slova jako je: propagace, propagace zadarmo, marketing, online marketing atd - chceme vyhledávačům ukázat, že my se tímto tématem zabýváme - klíčová slova dáváme rovnou do nadpisu blogu
  • cílem našeho blogu je tvorba image (vzděláváme své čtenáře), budujeme si pozici odborníka (v článcích jsou odborné informace, které vyvolají důvěru čtenáře, že tématu rozumíme), na konci článku je odkaz pro potencionální klienty - chcete pomoci? ozvěte se nám...

Toto je jenom pár základních rad a pravidel v případě, že se propagaci věnujete sami. Čas jsou peníze a nezapomeňte, že i když to děláte vlastními silami po večerech obíráte se tak o svůj drahocenný čas například s rodinou, nebo můžete jednoduše odpočívat. Proto když už se něčemu věnujete, odpovězte si nejprve na otázku, co na daném kanálu chci dosáhnout a jak to udělám. Ušetří vám to nejen čas, ale i nervy.

Chcete vědět více? Přijďte na naše školení Jak na propagaci, když nemám milióny, aneb udělej si sám.

Mgr. Lenka Jeřábková

zakladatelka projektu NsM

více o spolupráci s Lenkou zde

crossmenuchevron-down