Jak na marketingové plány v roce 2020

13.02.2020

Většina teoretických knížek, které se věnují podnikání, či marketingu, rádi radí, aby si jednotliví podnikatelé plánovali své aktivity dopředu. Myslím, že na to jsme přišli asi všichni sami. Dokonce v knížkách najdete doporučení, ať si kladete týdenní, měsíční, kvartální a roční cíle. Ano, naprosto s nimi souhlasím, leč z mého pohledu praxe je pravda někde úplně jinde. A pak podnikatelé, kteří k nám přicházejí, vypadají nějak takto...

Většina našich klientů, kteří nás poptávají v prosinci, má jediný požadavek - co udělat před Vánoci. Sice toto by se mělo plánovat tak v říjnu, ale my jim rozumíme a snažíme se jim i přes časový tlak vyjít vstříc. Většinou takovou "hurá akci" řešíme pomocí dárkových poukazů a tuto informaci rozdistribuujeme přes všechny jejich kanály:

  • Webové stránky
  • Facebook (post, úvodní fotka, interní skupina nejvěrnějších fanoušků, případně událost, ...)
  • Instagram a další sociální sítě
  • Článek na blog
  • Pošleme newsletter
  • Můžeme i pověsit plakát - upoutávku na voucher přímo v místě prodeje
  • Poprosíme naše nejvěrnější zákazníky, aby informace sdíleli

Pokud si z jakékoliv důvodu netvoříte dlouhodobé marketingové a obchodní plány a posléze to honíte na poslední chvíli, mám pro vás tip, jak to v tomto roce pro změnu udělat jinak :) Zkuste si na nástěnku napsat data významných událostí, kdy byste mohli udělat nějakou akci. Nemusí to být vyloženě prodejní "call to action" alias výzva k akci, ale i třeba žertovný post na vaše sociální sítě. Jeden z našich klientů - podnikatelské snídaně Business and Breakfast vyřešil Valentýna takto:

Příklad přímo od našeho klienta BIS BIS (české krémy na nohy)

8. 3. Mezinárodní den žen / 20% sleva pro všechny ženy.

1. 5. Svátek práce / dnes jsme si dali v práci volno i my - fotka relaxu majitelky.

10. 5. Den matek / udělejte dnes své mamince radost / dnes krémy na nohy se slevou.

6. 7. Den polibku / kdo z vás krom pusy dostane i dáreček do koupelny?

13. 8. Den leváků / nám je jedno, zda jste levák, či pravák - své nohy si můžete natírat obouruč :)

1. 10. Den seniorů / kdo z vás své babičce udělá radost? Dnes krémy se slevou.

Prosinec - komunikace voucherů / Vánoce

Nebo s jiným naším klientem, firmou Fyzioterra - rehabilitace, komunikujeme dle ročních období

ZIMA - zimní radovánky / umíme vám zatejpovat rameno, koleno, abyste si mohli užívat lyže, snowboard nebo běžky

JARO - očista, detoxitace / přijďte k nám na detoxikační masáž, lymfodrenážní masáže

LÉTO - sport / bolí vás tenisový loket, zmrzlé rameno - máme tu fokusovanou rázovou vlnu, léčí až 5x rychleji než klasická fyzioterapie

PODZIM - bolest zad / sezení v práci - nabídka klasická fyzioterapie


Pokud toto budete mít alespoň na nástěnce, máte základní přehled o tom, co a kdy budete komunikovat. Nedostanete se tím pádem do stresu - nestíhám, měla jsem to udělat minulý měsíc. U našich klientů komunikujeme akci cca 2-4 týdny dopředu / záleží jak dlouho se lidé rozhodují k nákupu vašeho produktu, služby. Pokud prodáváte jogurt (rychloobrátka) stačí týden dopředu, pokud například auto, kdy je rozhodovací proces delší, můžete akci komunikovat cca 2-3 měsíce předem.

Pokud vás zajímá více takových významných dnů, podívejte se do kalendáře sem, najdete tam spoustu inspirace, a nejsou tam jen ty klasické svátky jako Velikonoce či Vánoce.


Pokud by vás zajímalo více tipů a triků ohledně marketingu a reklamy, tak právě jsme vypsali termíny na naše nejoblíbenější školení: "Jak na propagaci, když nemáte milióny, aneb udělej si sám." Jedná se o 3 hodinovou přednášku, která vám pomůže využívat efektivněji kanály, které máte k dispozici zadarmo (web, FB, IG, newslettery atd.) více informací najdete zde.


Lenka Jeřábková

zakladatelka Nakopni svůj marketing