Kontakt

CASE STUDY: Navýšení obratu o 60 % díky bezplatné propagaci a pravidelným meetingům…

4. 5. 2024

S firmou Bis Bis spolupracuji já i moji kolegové z Nakopni svůj marketing již několik let. Klient se zabývá prodejem kosmetiky určené pro profesionální pedikérky, má i několik produktů pro domácí použití. Jedná se o „zdravou“ firmu v černých číslech s kvalitními produkty. V roce 2024 firma Bis Bis oslavila 6 let od založení.

V porovnání s rokem 2022 a 2023 byl nárůst obratu o 60 %. S klientkou jsme analyzovaly, jak se nám tento úspěch povedl. Přečtěte si níže více informací…

Na začátku roku 2023 jsme si stanovily hlavní strategii. Pro každý měsíc jsme si určily jeden produkt, či téma, které budeme propagovat. Chápu, že slovo STRATEGIE většinu klientů děsí, ale roční akční plán může vypadat i takto jednoduše:

Na roční plánování jsme se sešly osobně a zabralo nám tak 3-4 hodiny. V rámci této velké porady vyhodnocujeme i rok předcházející. Následně jsme si stanovily, že každý měsíc budou probíhat strategické online cally, kde si nejužší tým řekne detaily k jednotlivým úkolům & dílčím měsíčním propagacím. Online meetingy nám zaberou odhadem jednu hodinu.

Zároveň existuje tzv. „check list“, který využíváme k propagaci akčních balíčků. K propagaci předně využíváme naše vlastní kanály – tzn. zdroje, která máme zdarma. Jedná se o:

  • webové stránky: www.bisbis.cz
  • FB stránku: @bisbiscare
  • FB skupinu pouze pro pedikérky: Bis Bis pedikérky
  • Instagram (od roku 2024): @bisbiscare
  • e-mailing: cca 4 000 kontaktů
  • navolávání kontaktů – vlastní databáze
  • networking (veletrhy, setkání podiatrů atd.)
  • ambasadoři, kolegyně pedikérky, které přípravky Bis Bis používají a rády se o nich zmíní dalším.

V propagaci různých akčních balíčků a slev jsme v roce 2023 využili svoje vlastní kanály na maximum. Konkrétně jsme pobídky převážně komunikovaly:

WEBOVÉ STRÁNKY

  • banner na hlavní stránce
  • označení daného produktu – akční cena
  • článek o produktu a jeho výhodách s výrazným odkazem přímo na koupi produktu // na tento článek odkazuje většina bannerů // tato stránka se jmenuje v marketingové hatlamatilce tzv. landing page / přistávací stránka. Ukázku můžete najít zde.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

  • FB stránka: změna úvodní fotky na grafiku akční nabídky
  • FB stránka: post s proklikem na článek
  • FB stránka: post s videem, kde majitelka hovoří přímo o východách produktu
  • FB stránka: post tzv. "last call" zanedlouho končí výhodná nabídka
  • FB skupina: změna úvodní fotky
  • FB skupina video & posty upozorňující na akci
  • IG: krom postů využití i formátů instastories & reels

E-MAILING

  • většinou akci komunikujeme jen na začátku, v některých případech se připomeneme i pár dní před skončením akce - tzv. last call
  • rozesílka jde jak na pedikérky, tak i na koncové zákazníky

NAVOLÁVÁNÍ

  • ve specifických případech jsme využívali i propagaci pomocí telefonu   

REÁLNÉ UKÁZKY BANNERŮ & POSTŮ & VIDEÍ

Pokud se vrhnete do propagaci jednotlivé akce, prosím, držte se zásady ze stavebnictví. Nejprve postavte základy, až posléze pokračujte k horním patrům.

Nejprve si ujasněte jednotnou grafiku (například jednu a tu samou STEJNOU FOTKU daného produktu) a jedno STEJNÉ motto, které se bude neustále všude opakovat. Klientovi se daná informace musí propojit. Když vidí reklamu, musí stejnou grafiku a úvodní informaci najít i na webu. Nedějte to klientům příliš složité a nebuďte v tomto případě moc kreativní. V jednoduchosti je síla.

Při analýze roku 2023 jsme zjistily, že těchto pár jednoduchých rad firmu Bis Bis dovedly k vyššímu obratu. Pokud vás tato případová studie zaujala, prosím stáhněte si naše PDF, kde najdete vlastní check list, který vás dovede k vyšším obratům.

Pro další tipy a triky prosím sledujte naší Facebookovou či LinkedIn stránku Nakopni svůj marketing.

Rádi vám také s čímkoli pomůžeme, můžete se obrátit rovnou na mně, zakladatelku Nakopni svůj marketing, Lenku Jeřábkovu: lenka@nakopnisvujmakreting.cz.

Mgr. Lenka Jeřábková

zakladatelka Nakopni svůj marketing

crossmenuchevron-down