Kontakt

CASE STUDY: Jednoduchá úprava prezentace vedoucí k vyšším ziskům.

14. 4. 2024

Můj kamarád Valerián, který je profesionální fotograf, mi onehdá poslal nabídku, kterou měl připravenou jak pro firmy, tak pro soukromníky. Jedná se o možnost objednání fotografií, které fotil v minulosti jeho otec – taktéž vášnivý fotograf. A nejen to, Valerián Spusta st. byl i členem horské služby, měl tak možnost vytvořit snímky, které jsou v dnešní době historickým unikátem. Jeho syn dva roky digitalizoval a upravoval 240 snímků. Vznikly tak vysoce kvalitní fotografie s jedinečnou přidanou hodnotou, kterou dokáží ocenit nejen milovníci Krkonoš, ale i firmy, které jsou s vysokohorskou tématikou spjati.

ALE, jak dostat tuto informaci do horských hotelů a kaváren? Jak tuto nabídku tištěných fotografií a velkoformátových obrazů rozdistribuovat mezi cílovou skupinu z řad soukromníků? Valerián se rozhodl pro krátkou prezentaci, kterou mi poslal ke shlédnutí. Spatřovala jsem v dokumentu možnosti, jak ho vylepšit. Za dvě hodiny jsem měla hotový draft, který vám sdílím níže.

Původní prezentace:

Tři body, kde jsem viděla hlavní úskalí:

  • Hned na začátku dokumentu jsem neviděla to nejdůležitější = k čemu slouží. Lidé se budou ptát: "Proč mi to někdo poslal?" Nikde není zmínka o prodeji či objednávce. Pokud potencionální klient dostane toto PDF bez dalšího představení, nepochopí na první dobrou účel dokumentu – PRODAT FOTOGRAFIE. Dnešní doba je rychlá, nenechte potencionální klienty tápat – řekněte jasně a hned, o co vám vlastně jde.
  • Nevidím tam jasnou výzvu k akci – tzv. CTA (call to action). Na konci dokumentu chybí – více fotografií najdete ZDE // nebo CHCETE OBJEDNAT? ZAVOLEJTE MI a telefon. Vždy v dokumentu (web, leták, online prezentace) by měl být návodný krok, co zájemce má udělat dál… Nejlépe výzvu k akci v dokumentu několikrát zopakujte.
  • Příliš mnoho textu. Fotografie samotná má prodat, ne text. Klient potřebuje jen lehce navést – díky textu sdělit, o co se jedná. Samotná fotografie je dost vypovídajícím elementem, který již nepotřebuje písemný doprovod. V původním dokumentu vyzdvihuji fakt, že Valerián rovnou některé fotografie zakomponoval do prostoru hotelového či obývacího pokoje – klient si tak lépe může představit změnu atmosféry prostoru, kde by fotografie visela.

Můj draft tedy prošel úpravami:

  • Jasný a hned na začátku napsaný účel dokumentu.
  • Již uprostřed dokumentu je výzva k objednání, stejně tak je k tomuto účelu zaměřená i poslední strana.
  • Zjednodušení textů & přidání více fotografií, které jsou hlavním motivátorem k vytvoření objednávky.

Výsledek updatované prezentace posuďte sami. Celou ji najdete k nahlédnutí zde. Pokud by tento draft prošel ještě zkušenou rukou copywritera, který by upravil úderné texty a grafika, věřím, že jeho hodnota by se zvedla o dalších pár levelů… K tomu by byly ale potřeba investice, odhadem cca 8 000 Kč (dohromady). Moje dvě hodiny jsou v hodnotě necelých 2 000 Kč. Věřím, že úprava této prezentace přispěje k zakoupení většího množství fotografií, které přinesou vyšší obrat.

Pokud jste v podobné situaci, ozvěte se mi - lenka@nakopnisvujmarketing.cz . Ráda vám nejen já, ale i mí kolegové, pomůžeme.

Mimochodem, pokud byste chtěli vidět více historických fotografií, které si můžete objednat od Valeriána, najdete je ZDE. Opravdu stojí za to.

Mgr. Lenka Jeřábková

zakladatelka Nakopni svůj marketing

crossmenuchevron-down